ים וחוף הים: לדעת ממה להיזהר

תוכן עניינים

איזה כיף! הגיעה לה עונת הרחצה וסוף סוף אפשר ללכת לים. באשדוד יש חופי רחצה רחבים ומקסימים ורבים מתושבי העיר מנצלים אותם לאורך כל הקיץ. 

כוטרינר באשדוד, רבים מלקוחתיי לוקחים את הכלבים שלהם לים על מנת לחוות את חווית הקיץ במלואה ובמאמר זה ארצה לעלות מספר דברים שבעלי הכלבים צריכים לקחת בחשבון ולדעת לפני היציאה לים.

באשדוד ישנם חופים מסודרים בהם מותר לקחת בעלי חיים. יש לברר מול העיריה איזה חופים הם חופים מוכרזים להם ניתן להגיע עם כלבים. 

חובה להשאיר את הכלב קשור ברצועה גם כי זה החוק וגם על מנת שניתן יהיה להשגיח עליו בארבע עיניים ובכך להימנע משלל הבעיות הרפואיות אותן אפרט בהמשך המאמר. חוסר ציות לחוק עלול לגרור קנסות מפקחים אשר מפקחים על חופי אשדוד.

כיוון שמדובר בעונה החמה של השנה ובפעילות פיזית אשר עלולה להיות משמעותית חשוב מאוד לדאוג למנוחה ראויה, זמינות של מים טריים לשתיה והגבלת הפעילות הפיזית לסבירה ולא מוגזמת.

קיץ באשדוד

בעונת הקיץ של אשדוד נפוצים מאוד טפילים חיצוניים בחול כולל פרעושים וקרציות עליהם ניתן לקרוא בהרחבה במאמרים אחרים באתר של בית חולים וטרינרי אשדוד. חשוב מאוד למנוע מהטפילים האלה לעלות ולפגוע בכלביכם על ידי שלל מוצרים אותם ניתן לרכוש במרפאתנו.

שהייה רבה מדי על החול הרותח עלולה לגרום לכוויות ונזקים אחרים של כפות הרגליים של הכלבים ולכן חשוב לדאוג שהפעילות נעשית בשעות בהם טמפרטורת החול סבירה, רמת הפעילות מתונה ואפשר אפילו לשקול הלבשה יעודית לרגליים או לחילופין לדאוג לקירור הרגליים עם מים קרים.

בעיות נפוצות בחופי ישראל

אחת הבעיות הנפוצות בחופי הים היא בליעה של דברים לא רצויים כולל  שתייה של מי ים, בליעת חול  או כל מיני דברים אחרים שהכלבים מוצאים במהלך הביקור. יש לדאוג שהכלב מחונך לא לעשות זאת, להשגיח עליו ולוודא שלא אוכל שום דבר או שותה על מנת להימנע משלל בעיות העיכול אותן אני רואה בבית חולים וטרינרי אשדוד כתוצאה מהבילוי הזה בים כולל הקאות, דלקות מעיים, עצירות, שלשולים ועוד ועוד.

בעיה נוספת, מסוכנת ומורכבת מאוד לטיפול היא בליעה של קרסים של דיג. הכלבים אוהבים לאכול אותם עקב הפתיון שהדייגים שמים בקצה הקרס. הקרסים האלה עלולים להיתקע בכל מקום במערכת העיכול מחלל הפה ועד הקיבה. הוצאת הקרסים מהגוף מורכבת ביותר ודורשת אנדוסקופיה בהרדמה במקרה הטוב ופתיחת בטן מלאה במקרה הרע. 

שחייה במי הים עלולה לגרור חשיפה למדוזות. בניגוד לבני אדם ובזכות הפרווה שיש לכלבים על גופם הם די מוגנים מהמפגע הזה ולכן, כוטרינר באשדוד אינני נוטה לראות הרבה בעיות של נזקי עור או כוויות כתוצאה ממגע עם מדוזות.

מה חשוב לעשות לאחר הרחצה בים?

לאחר הרחצה חשוב מאוד לשטוף היטב את הכלב במים זורמים ונקיים. המטרה המרכזית היא לשטוף את המלח והחול מכל מקום ומקום בגוף כולל הפנים והעיניים . לאחר הרחצה צריך לייבש טוב טוב את הגוף ובעיקר את האוזניים והעיניים. כוטרינר באשדוד אני רואה אין ספור דלקות אוזניים, דלקות עיניים ודלקות עור עקב חוסר נקיון בכלל או נקיון לא יסודי מספיק של הכלבים לאחר הרחצה.

לסיכום, במאמר הזה ציינתי את הדברים המרכזיים מהם יש היזהר וכיצד יש להימנע על מנת שכלבכם גם יהנה מהים וגם יחזור הביתה בריא ושלם.

שתהיה לכולכם רחצה מהנה!

תוכן עניינים

שתף את המאמר:

Facebook
Email
WhatsApp

נושאים נוספים:

Call Now Button