חשיבות בדיקה תקופתית אצל וטרינר באשדוד

תוכן עניינים

כחלק משינוי התפיסה, בעולם הווטרינריה בכלל, ובבית חולים וטרינרי אשדוד בפרט, ניתנת חשיבות רבה הרבה יותר לאיתור מוקדם ומניעה של מחלות או בעיות רפואיות, ביחס לעבר, דאז התמקדו רוב המאמצים של הווטרינרים בריפוי המחלות רק לאחר אבחונם.

על פי מחקרים עדכניים שונים שפורסמו, מעל ל-25% מכלל החתולים והכלבים בגיל מבוגר (מעל 5-7 שנים) אשר עברו בדיקה תקופתית שגרתית ללא שום סימנים קליניים אשר הבעלים ראו או ציינו, התגלו ממצאים אשר הצריכו טיפול רפואי. בבעיות התנהגות האחוז הזה הגיע עד 70%!

בדיקה תקופתית נותנת הזדמנות לווטרינר באשדוד להעריך את מצב הבריאות הכללי של בעל החיים שלכם ולאתר בעיות או מחלות לפני שהן הופכות להיות כרוניות או חמורות וקשות יותר או בלתי ניתנות לטיפול. כלבים וחתולים צריכים להיבדק אצל וטרינר באשדוד לפחות פעם בשנה ואחרי הגעתם לגיל מבוגר לפחות פעמיים בשנה. 

הווטרינרים בבית חולים וטרינרי אשדוד ייקחו ממכם היסטוריה עדכנית כולל שינויים בהתנהגות, במשקל, בתאבון, ביציאות, בתנועה וכולי. וטרינרים באשדוד יבצעו בדיקה פיזיקלית מקיפה תוך כדי ביצוע התבוננות יסודית על החיה שלכם על מנת לאשר ולוודא שהחיה בריאה. על סמך הממצאים בהיסטוריה ובבדיקה הפיזיקלית וטרינרים באשדוד יוכלו להמליץ לכם על בדיקות נוספות כמו בדיקות דם, בדיקות שתן, צילומי רנטגן, אולטראסאונד ובדיקות אחרות לפי הצורך. בכלבים וחתולים מבוגרים יותר (מעל גיל 5-8) יעשו הבדיקות הנוספות אשר צוינו לעיל ללא קשר לממצאי הבדיקה הגופנית, וזאת כדי לאבחן מחלות אשר השכיחות שלהן עולה עם הגיל, ללא שום קשר להופעת סימנים קליניים ברורים אשר ניתנים לזיהוי.

בבדיקה התקופתית יבדוק וטרינר באשדוד מדדים כלליים כמו משקל, טמפרטורת גוף, קצב וצורת נשימה, דופק הלב ואופיו. לאחר מכן עובר וטרינר באשדוד לבדיקה יסודית של כל מערכות הגוף השונות של בעל החיים שלכם מהקצה של האף ועד לחוד הזנב. הבדיקה נעשית באמצעות הסתכלות, האזנה ומישוש במקביל לשאלת שאלות רלוונטיות את הבעלים לגבי ממצאי הבדיקה. 

מדובר בבדיקה פשוטה, לא פולשנית ובעלות מזערית אשר יכולה למנוע חולי קשה יותר ויקר הרבה יותר לכם, הבעלים. במקרים רבים, הטיפול על ידי וטרינר באשדוד בבעיה הרפואית שניתן היה לאתר בבדיקות הפשוטות האלה, הופכת למאתגרת וליקרה הרבה יותר ככל שחולף הזמן ולכן איתור מוקדם מצדיק את עצמו גם מבחינה רפואית וגם מבחינה כלכלית.

לסיכום, בדיקה תקופתית על ידי וטרינרים באשדוד בתדירות של פעם בחצי שנה עד שנה הינה כלי אבחוני חשוב ביותר. מחלות רבות ניתנות למניעה או לטיפול פשוט וזול יחסית באם הן מתגלות מוקדם. דוגמאות קלאסיות למחלות כאלה הן: מחלות עור מקומיות ופשוטות אשר מחמירות ומסתבכות עם הזמן בזיהומים משניים ועוד, בעיות מפרקים שונות אשר נוטות להחמיר בקצב התדרדרותן ובחומרתן ללא טיפול מוקדם, וגידולים סרטניים מקומיים אשר ניתנים להסרה מקומית קלה וזריזה במקום סרטן מפושט בכל הגוף אשר עלול לדרוש ניתוחים רבים ובמקביל טיפול כימותראפי ממושך ויקר, ובמקרים קשים יותר אפילו עלולים להיות בלתי ניתנים יותר לטיפול כל שהוא.

אז קדימה, תרימו את הטלפון, תתקשרו לבית חולים וטרינרי אשדוד ותתאמו בדיקה תקופתית לבעל החיים שלכם.

תוכן עניינים

שתף את המאמר:

Facebook
Email
WhatsApp

נושאים נוספים:

Call Now Button